Onze werkwijze

Uren kwijt aan bonnetjes zoeken, invoeren en dan ook nog eens die knoop doorhakken bij de aangifte? 

Dit kost jou als e-commerce-eindbaas dagelijks veel tijd en dus geld! In deze tijd had je beter kunnen doen wat echt bij je past. Ondernemen natuurlijk!

Als  e-commerce ondernemer is de administratie niet nummer 1 prioriteit. Wij van IMPOSTO snappen dit en vinden het belangrijk om ervoor te zorgen dat jij je voornamelijk kunt blijven focussen op je diensten, webshop of marketingbureau.

Bij het ontwikkelen van onze werkwijze vonden wij het dus enorm belangrijk om efficiënt samen te kunnen werken met onze ondernemers. Hoe efficiënter de samenwerking, hoe meer tijd de ondernemer over heeft om winst te genereren.

Hoe werken we precies?

In twee woorden: ''zeer persoonlijk''. Bij IMPOSTO krijg je namelijk een persoonlijk aanspreekpunt, dit aanspreekpunt is jouw persoonlijke boekhouder en belastingadviseur. Communiceren gaat niet per brief, klantenportaal of e-mail. Je kunt jouw persoonlijke boekhouder namelijk gewoon WhatsAppen! Even snel een vraag stellen of de jaarcijfers opvragen? Dit kan eenvoudig via WhatsApp. Zo heb jij als ondernemer snel antwoord en kun je direct weer door met het toepassen van de zojuist gemaakte keuze bijvoorbeeld. 

Het sturen van een email welke vervolgens 5 dagen blijft liggen bij de verkeerde afdeling is dus verleden tijd. Bij ons WhatsApp je direct de persoon welke jij nodig hebt.

Naast het feit dat we vrijwel geen wachttijden hebben door onze persoonlijke werkwijze, werken we ook met software welke er voor zorgt dat jij als e-commerce ondernemer niet te veel tijd kwijt bent aan het insturen van documenten of delen van brieven van de Belastingdienst.

Wij rusten namelijk elke ondernemer uit met een App waar je eenvoudig bonnen, facturen en brieven mee kunt aanleveren. Je maakt eenvoudig een foto van het document in de App en deze komt direct bij jouw persoonlijke boekhouder in de inbox binnen.

Nu weten wij natuurlijk dat er vrijwel geen papieren documenten meer voorbij komen in e-commerce. Vandaar dat wij nog een tweede mogelijkheid bieden voor het aanleveren van documenten naar je boekhouder. Dit is het administratie-e-mailadres. Een tof snufje techniek waar jij als ondernemer zeer gemakkelijk gebruik van kunt maken, wellicht zelfs volledig automatisch!

Het e-mailadres is een robotisch e-mailadres, dit betekent dat dit niet gelezen zal worden door mensen, maar volledig automatisch samenwerkt met jouw administratie.

De situatie in e-commerce is vrij simpel. Je hebt een aankoop gedaan en je ontvangt hier een factuur van in je mailbox. Deze factuur zal natuurlijk naar je boekhouder moeten, door deze e-mail door te sturen naar het robotische e-mailadres heb jij deze taak direct volbracht. Achter de schermen zal de software de bijlage uit de mail filteren en uploaden in je administratie. Jouw persoonlijke boekhouder zal de factuur vervolgens inboeken en opslaan in je administratie. Zeer eenvoudig en efficiënt dus.

Ook is het mogelijk om dit proces in veel gevallen te automatiseren, uiteraard denken wij hier in mee bij onze ondernemers. E-mails kunnen namelijk automatisch worden doorgestuurd bij veel e-mailproviders, zo heb jij dus geen omkijken meer naar het aanleveren van digitale inkoopfacturen naar je boekhouder.

Maar IMPOSTO is het niet heel koud al die technologie? Wat als ik wil overleggen met mijn boekhouder over de administratie of ik een zakelijk dilemma wil doorspreken, moet dit dan allemaal via WhatsApp?

Het antwoord hierop is een zeer harde ”Nee!”

We maken gebruik van de nieuwste technologie, maar verschuilen ons hier niet achter. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld dat je als ondernemer een link krijgt van je boekhouder waarin je zelf meetings kunt plannen, denk aan een belafspraak of een online meeting. Zelfs in overleg is een fysieke meeting ook mogelijk. 

Persoonlijk contact

Wij vinden persoonlijk contact erg belangrijk, een WhatsAppje direct naar je boekhouder sturen? Voor ons geen probleem!

Wij groeien met je mee

Groeit je onderneming? Dan zal het je niet ontgaan zijn dat hier een hoop administratief werk bij komt kijken. IMPOSTO biedt je hierbij graag ondersteuning. Zo kun jij je blijven focussen op de groei van je onderneming.

Wil jij samen met ons kijken of deze werkwijze ook bij jou past?​

Hulp nodig?