E-commerce
Uitbesteding ++ voor e-commerce
E-commerce, zoals webshops, online dienstverlening en marketingbureaus, heeft de laatste jaren sterk aan populariteit gewonnen. Ondanks de voordelen kan de complexe administratie echter uitgroeien tot een grote frustratie voor veel ondernemers.
De boekhouding van een webshop kent namelijk significante verschillen met die van een fysieke winkel, wat het lastig maakt om alle vereisten te overzien. Wij staan klaar om je te ondersteunen, zodat jij je kunt focussen op ondernemen zonder zorgen over mogelijke fouten in je boekhouding.
Wil je meer weten over de voordelen van het uitbesteden van je e-commerce activiteiten? Lees dan verder!
WAAROM ZOU JE ALS ONDERNEMER KIEZEN VOOR DE VOLLEDIGE UITBESTEDING VAN E-COMMERCE?
Hieronder een aantal punten waarom volledige uitbesteding een goed idee is:
1) De boekhouding bij e-commerce is compleet anders dan bij een fysieke winkel of dienstverlener
Bij e-commerce wordt veel gewerkt met tegoeden, tussentijdse uitbetalingen en kosten welke gelijk worden afgetrokken van de uitbetalingen. De boekhouding van e-commerce vergt dan ook een andere aanpak dan bij een fysieke winkel of dienstverlener. Hierdoor kan het bepalen van de omzet en het vervolgens correct in de administratie boeken lastig zijn. Een fout is dan ook snel gemaakt, wat het risico op een boete van de belastingdienst daarom ook verhoogd.
2) Bij het inkopen van goederen in het buitenland komen nog extra’s kijken
Binnen e-commerce zien we dat veel goederen worden ingekocht in het buitenland. Dit begrijpen wij heel goed, gezien de productie van de goederen hier vaak goedkoper is. Echter heeft dit niet alleen voordelen. Zo moet rekening gehouden worden met bijkomende extra’s als invoerrechten, btw bij invoer en verkooprechten. Wanneer je hier niet van op de hoogte bent, kan dit uiteindelijk teleurstelling geven. Bij uitbesteding ben je op de hoogte van alles wat bij het inkopen van goederen in het buitenland komt kijken, en kunnen zulke verrassingen worden voorkomen. Wel zo handig!
3) Ander land, andere regels
Wil je jouw goederen alleen in Nederland verkopen? Of ook daarbuiten? En hoe zit dat dan met het verkopen binnen de EU of juist daarbuiten? Dit zijn vragen die wij veel voorbij zien komen in de e-commerce. Wij doorlopen dit hele proces voor je zodat je helemaal op de hoogte bent van alle ins en outs op dit gebied.
4) Tijd is geld
De tijd die jij kwijt bent aan het doen van je administratie kost ook geld. Deze tijd had je wellicht kunnen besteden aan het werven van nieuwe klanten, aansturen van je team of misschien wel even ontspannen?
5) Wetten veranderen continu
Voor het correct bijhouden van je administratie, is het van belang dat je op de hoogte bent van de laatste wetten. Wij kijken ook naar wetten in de toekomst. Zijn er nieuwe wetten op komst? En zijn deze van invloed op jouw onderneming? Wij houden dit scherp in de gaten, en kunnen jou hier daarom ook op tijd over inlichten.
HOE WERKEN WIJ?
Op 1 hebben wij altijd samenwerken met de ondernemer. Waarom? De ondernemer wordt zo betrokken bij de cijfers en snapt waarom sommige strategieën beter kunnen worden aangescherpt. Verder werken wij volledig online en zelfstandig, wel maken wij dit niet onpersoonlijk, zo kun je eenvoudig een belafspraak of online meeting inplannen met jouw persoonlijke boekhouder. Kijk hier voor meer informatie over onze werkwijze.
De nieuwste software
Wij hebben bij IMPOSTO gekozen om te werken met slimme software. En als ondernemer heb je hier erg profijt van. Wanneer je bij ons partner wordt ontvang je namelijk toegang tot een app waarin je eenvoudig bonnen en/of facturen scant, deze gaan dan direct naar de administratie. Wel zo handig dus! Natuurlijk is het zo dat je tegenwoordig als ondernemer nog maar vrij weinig fysieke facturen ontvangt, zeker binnen e-commerce. Ook hier heeft de software een handige oplossing voor. Zo krijg je een doorstuur emailadres wat direct gekoppeld is aan de administratie. Ontvang jij een factuur van een leverancier per mail? Met één druk op de knop stuur je deze door en ontvangt jouw persoonlijke boekhouder deze direct in de administratie.
HOE VERZAMELEN WIJ DE GEGEVENS?
De uitbesteding ++ staat er om bekend dat de ondernemer zelf vrij weinig aanlevert betreft zijn administratie. Ook gemakkelijk: Wij werken met de systemen waar jij ook mee werkt. Zo koppel je ons eenvoudig aan je webshop of verkoopplatform, zodat wij zelfstandig elke maand je orders kunnen downloaden en deze in de administratie kunnen verwerken. Ook kunnen wij je zakelijke rekening en/of creditcard(s) koppelen aan onze software, hierdoor missen we geen enkele transactie en zorgen we voor een kloppende administratie.
WIJ HEBBEN ERVARING MET DE VOLGENDE PLATFORMEN:
INHOUD VAN HET PAKKET:
– Maandelijkse/dagelijkse verwerking van de administratie
– Actueel maken voorraadadministratie (magazijn, indien aanwezig)
– Opmaak winst- en verliesrekening
– Btw-aangifte per kwartaal
– OSS-aangifte per kwartaal
– IOSS-aangifte per maand
– Bijhouden crediteuren en debiteuren
– Verwerking tegoeden
– Verwerking orders en uitbetalingen
– Opmaken jaarrekening
– Klein consult op afstand.
– Persoonlijke boekhouder
– Eenvoudig en persoonlijk contact via WhatsApp.
WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR DE VOLLEDIGE UITBESTEDING ++
Vanaf 172,50 euro exclusief btw per maand. Helaas verschilt elke e-commerce onderneming en is het lastig om een vast tarief te benoemen. Wel berekenen wij het tarief graag en vrijblijvend voor je tijdens een virtueel kopje koffie.